tänk om man var allvetande

Tänk vad hftigt det skulle vara. Om man visste när man skulle köpa en trisslott, var på gatan man skulle gå för att stöta på just den personen och vilka som i hemlighet är helt galet förälskade i en (för jag är ganska säker påa tt det är en hel del...). Fast å andra sidan skulle det ju inte finnas någon spänning i livet. Över huvud taget. Inenting skulle komma som en överraskning. Jag tror att jag skulle bli väldigt uttråkad och börja leka med andra människors liv. Och gör amig själv superrik. Man skulle förstås kunna använda sina superkrafter till att göra världen god och sånt också. Men är jag verkligen så god? Nej, snarare en riktig maffioso.
Don Vito

Kommentarer
Postat av: Björne

Det är nog som i twilight där Edward inte blir intresserad av de som han kan läsa tankarna på. Och även om hela twilight-grejen är astöntig, så säger just detta med Edward en hel del: Vem fan vill ha förutsägbara, mainstreem-brudar (eller killar).

2011-01-23 @ 20:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0