"manlig"?

Jag är sån jäääla trött på allt just nu. Var på fest igår och då snackade jag med en kille som hela tiden satt och skröt om sitt sexpack. Jag bryr mig inte om ifall han tycker om att träna eller ej, och han får gärna berätta om sitt sexpack, men det som irriterade mig var när han hävde ur sig:
"Vem vill se ut som en jävla spinkis liksom?"
Jag blev chockad över hans uttalande och ÄNNU mer chockad när jag märkte att han fick respons av de runtomkring.
"ja, klen som en fjolla"
Var det till exempel någon som sa. Och snart satt de flesta killarna i rummet och skröt om hur "manliga" de var.
Fråga mig inte vad träning och muskler har med manlighet att göra, men jag och min kompis som tycker sånt snack är ganska töntigt gick därifrån. Klart som fan man kan sitta och skämta om hur "manlig" man är, men de här killarna var 100% seriösa i sin manlighets-tävling. Lite skrattretande, samtidigt som jag blir så sur över att många av killarna i det rummet SÄKERLIGEN satt och skämdes över någon del av sig själv som inte anses vara så "manlig". Vem vet, någon kanske hellre läser en modetidning än sportsidorna (tyvärr har mode blivit något kvinnligt och sport något manligt)? Men ska den personen behöva skämmas över det då?

//Pippi Långstrump

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0