Ungkarlslivet

Jag och Don Vito har pratat på att flytta ihop någon gång och tillsammans leva ungkarlslivet i en liten lya (med egna rum så klart, man vill ju kunna vara ensam). Detta låter som en dröm för mig. Det beror på följande:

1. Don Vito och jag kan vara ärliga mot varandra och säga ex: "kan du gå, jag orkar inte med dig nu. jag vill vara ensam" utan att någon missförstår och blir ledsen. Detta är viktigt om man ska bo ihop med någon.

2. Varken Don Vito eller jag är särskilt sugna på att flytta ihop med den vi blir kära i och behöva dela ekonomi och andra tråkigheter som inte tillför något till förhållandet (och gör det svårare om man vill göra slut). Dessutom tror jag inte att det är bra att träffa den man är ihop med för mycket. Min mardröm är att växa ihop med min partner och glömma lite av sig själv. Man MÅSTE ha delade liv och det har jag bäst om jag inte bor ihop med personen. Don Vito och jag skulle vara självständiga TROTS att vi bodde ihop.

3. När vi är singlar kan vi ta hem vem vi vill, för Don Vito stör sig inte på att jag tar hem ligg och Jag skulle inte störa mig om Don Vito gjorde det heller.

4. Don Vito är jäkligt pålitlig och smart och därför delar jag gärna ekonomin med den människan.

5. Don Vito har respekt för mig och Jag har respekt för Don Vito.

Tilläggas bör dock att jag inte alls har något emot att vara ihop med någon. Jag vill bara inte bo ihop med människan. // Pippi Långstrump

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0